Pages

Friday, July 6, 2012

Review: Město z kostí

Název série: Nástroje smrti
Díl: První
Autor: Cassandra Clare
Vydavatel: Mladá fronta
Vydáno: 2009
Stran: 416

Anotace:
Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí. Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk? Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon. Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka? A jak je možné, že má Clary najednou „vnitřní zrak“? To by rádi věděli i Lovci stínů… Zábavná, odvážná a neotřelá fantasy od Cassandry Clareové slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.

Četla jsem: 2 dny

Můj názor - možné spoilery

Tahle knížka mě hned od začátku vtáhla do děje. Nevim co bych jí mohla vytknout snad možná jen někdy mě přišla podobná jiným knížkám, ale to opravdu jen minimálně. Nejvíc jsem si oblíbila Jace je to takový svým způsobem temný kluk. Clary jsem si taky hned oblíbila jen mě přišlo trochu, že se hned kvůli všemu vznítí. Některý věci jsem vůbec netušila, hlavně co se ke konci dozvíme o Jacovi a ták. Zajímavý svět to je. U příběhu jsem se velmi nasmála a knížku jsem měla za den přečtenou. ;)

Knížka začíná, když Clary se svým nejlepším kamarádem Simonem čekají ve frontě na párty a jeden kluk (později se dozvídáme, že je to démon) má problém se dostat dovnitř. Nakonec ho pustí a on potkává dívku (Isabellu, lovec stínů), s kterou jdou do skladu a tam ji chce zabít. Clary ho tajně sleduje, protože se jí líbí a zjistí, že ho špehují 2 kluci (Jace, Alec, poté zjištujeme že jsou to lovci stínů). Simon volá policii a Clary se jde podívat do toho skladu, když zjištuje, že už se tam dostali ti kluci. Vidí, že toho kluka svázali a chtějí ho zabít, tak se do toho vloží a oni se udiveně ptají jakto že je může vidět, protože jsou lovci stínů a žádní civilové nevidí. Clary nic nezmůže a oni démona zabijí a vysvětlují ji, že to byl démon. Nakonec odchází. Clary se Simonem taky odchází a přitom mu říká, že se jí to asi jen zdálo. Doma jí mamka nadá,že přišla pozdě a druhý den jde se Simonem do kavárny, aby si poslechli kamaráda, jak vykladá poezii (což mu moc nejde). Simon pokouší Clary vyznat lásku, ale ta vidí toho kluka z večera (Jace) a jde za ním. Tam se dozvídá nějaký věci z jejich světa. Vtom jí volá mamka, že se nemá vracet domů, že je to tam nebezpečné. Clary neposlechne a jde domů, kde naráží na démona - Zkázonoše. Zabije ho a přichází Jace, který jí odveze do Institutu. Tam poznává blíže ostatní lovce stínů a také jejich svět... 

Dávám knížce 5 hvězdiček. Jak už jsem psala hodně jsem se u ní nasmála, postavy mi nebyli cizí a děj mě hned vtáhl do sebe. Jen ta česká obálka je teda něco... :D Škoda, že hned od prvního dílu nedali původní verzi obálky, protože ta je fakt úžasná. :) A už se třepu na druhý díl :P.

No comments:

Post a Comment