Pages

Tuesday, July 3, 2012

Review: Ztracený symbol

"Tajemství je v tom, jak zemřít."



Název série: Robert Langdon
Autor: Dan Brown
Vydavatel: ARGO
Vydáno: 2010
Stran: 460


Anotace
  Po Andělech a démonech a Da Vinciho kódu je to již třetí příběh se symbologem Robertem Langdonem. Tentokrát neopustí domácí půdu a po svých předchozích zběsilých šetřeních v evropské kolébce (Římě, Vatikánu, Paříži a Londýně) se prvně zaplete do noční dešifrovací honičky na území USA, a to přímo v jeho hlavním městě Washingtonu D.C.
K řešení záhady je vyzván hrůzostrašným předmětem ležícím na zemi v Kapitolu, ukazujícím na nástropní fresku s obrazem George Washingtona, který je tam zpodobněn jako pohanský bůh. A není samozřejmě náhodou, že bývalý americký prezident George Washington se zednářským kladívkem a zednářskou lžící položil roku 1793 základní kámen Kapitolu. Ve Washingtonu se odehrává honba za legendárním zednářským pokladem.

Četla jsem: 9 dní

Můj názor - možné spoilery 

Třetí díl o Robertovi Langdonovi (1. Andělé a démoni, 2. Šifra mistra Leonarda). Tento díl se mě zdál nejslabší. Bylo to už až moc přeplácané na můj vkus. Na prvních stránkách jsem se docela nudila a až se to začlo nabírat ten správný rytmus, tak mě to začlo bavit. Posledních pár desítek stránek jsem se znovu začala nudit a musela jsem se strašně nutit do čtení a musím přiznat, že nějaké věci jsme v knize přeskočila. Knížku jsem četla docela dlouho- něco přes týden! Ikdyž zase musím uznat, že na tech stránkách, kdy děj postupoval velmi dobře jsem se dost bavila. Jo a nehorázně mě pak ke konci štvali dvě slova "Temná mystéria" fut se to tam objevovalo a já už z toho šílela, jo vím že se to asi nedá moc jinak nahradit, ale brrr... ;D
  Trochu mě zklamalo, že Robert tu měl další ženu (Katherine) a ty ostatní "románky" z minulých dílů jako by se ani nestaly.
  Příběh začíná tím, že Robertovi zavolá asistent jeho přítele Petera Solomona, jestli by mohl přijet do Washingtonu D.C. přednášet, protože dáma, která měla přednášet onemocněla a nikdo jiný ho nenapadl. Robert souhlasí a je pro něj poslané soukromé letadlo. Když Robert přiletí zjistí, že všechno byla lež a zjistí, že mu nevolal žádný Peterův asistent, ale nýbrž chlápek co si říká Malach.
  Peter je členem zednického řádu a před lety dal Robertovi balíček (později se dozvídáme, že  je to kousek malé pyramidy), aby ho schoval, nikomu nedával a nikdy neotvíral. Peter má také dceru- Katherine, která se zabývá teorií noetiky.
   V knížce se hledá zednářský poklad, který by měl být ukryt někde pod Washingtonem.
"Padouch" Malach v knize hledá ten takzvaný "zednářský poklad" a zjištujeme o něm i něco z jeho minulosti. Dále se vetře do řádu zednářů, aby to tajemství zjistil. Malach si o sobě říká, že je mistrovské dílo. Řekla bych, že je to docela zatrpklý muž.
   Jako obvykle tu musí Robert vyřešit několik hádanek se kterými mu pomáhá Katherine. a také několik členů zednářů.
  Dále bych se ještě zmínila o ředitelce Inoue Sató z CIA. Nejprve jsem si teda myslela, že opravdu chce zednářský poklad, ale pak se to vyvrátilo. Sató mě přišla jako docela dobrá postava. A abych nezapomněla do celé situace se dostává CIA a zjistíme, že i ředitel CIA je člen zednářů.

  Asi bych teto knize dála 2.5 hvězdičky. Ač jsem se na začátku a asi 30-40 stránek docela nudila zas tak hrozné to nebylo, ale rozhodně se mě o dost víc líbili Andělé a démoni a Šifra mistra Leonarda. Trošku se bojím co si vzpomenu o této knížce tak za půl roku. Jo doufám, že to bylo aspoň trochu srozumitelné, snad nechaotické (ikdyž to nevim :D) a snad tam nebude moc chyb (pravopis mě nikdy moc nešel ;D). A ještě něco - má to pěknou obálku to se musí uznat. :P

No comments:

Post a Comment